قلم قلم .

قلم

مهاجرت میلیون‌ها پروانه به مکزیک

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از رویترز، میلیون‌ها پروانه مسیر ۴۸۰۰ کیلومتری را از آمریکای شمالی طی کردند و در منطقه کوهستانی ال روزاریو در مکزیک برای زمستان گذرانی مستقر شدند.

شمار این پروانه‌ها در سال ۱۹۹۶ حدود یک میلیارد بود، اما حالا شمار آن‌ها حدود ۲۵ میلیون برآورد می‌شود. کارشناسان معتقدند که از بین رفتن زیستگاه این پروانه‌ها به دلیل فعالیت‌های انسانی، سموم دفع آفات و تغییرات اقلیمی، از جمله عوامل کاهش تعداد این پروانه‌هاست.

آبل کروز (ABEL CRUZ) از مقامات حفاظت محیط زیست منطقه گفت: امسال سال بسیار دشواری برای صنعت جهانگردی در مکزیک بود. شمار کمی جهانگرد برای دیدن پروانه‌ها به اینجا آمده اند. این به خاطر آن است که مردم از بیمار شدن می‌ترسند. ما هر هفته تنها ۱۵ درصد ظرفیت جهانگردی خود را دریافت می‌کنیم. سال گذشته در این موقع از سال به طور متوسط هر هفته ما شاهد بازدید ۲۵۰۰ جهانگرد از اینجا بودیم، اما حالا هر هفته بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر از اینجا بازدید می‌کنند. وضعیت بسیار دشوار شده است. مردم زیادی که از این فصل و از راه این پروانه‌ها امرار معاش می‌کردند دیگر پول زیادی برای سرمایه گذاری ندارند و بسیاری فروشگاه‌های خود را تعطیل کردند.

یکی دیگر از مقامات منطقه گفت: واقعیت این است که این محل توریستی در حال حاضر بازگشایی شده است، اما ممکن است که در روز‌های آتی بسته شود. البته بخشی از این موضوع به شمار پروانه‌ها هم مربوط می‌شود. باید به خاطر داشته باشیم که این پروانه‌ها در فصل زمستان از شرق آمریکا به اینجا می‌آیند. کمیته حفاظت از منطقه یک ارزیابی درباره شمار پروانه‌ها انجام داده است. این ارزیابی در همکاری با بنیاد جهانی طبیعت انجام شده است. این ارزیابی در مراحل نهایی خود است و نتایج آن به زودی منتشر می‌شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۶:۱۱ توسط:قلم موضوع: نظرات (0)

ارسال نظر توسط مدیر غیرفعال شده